У рамках реалізації Програми транскордонного співробітництва Європейський інструмент сусідства (ЄІС) «Interreg VI-A NEXT Угорщина — Словаччина — Румунія — Україна 2021-2027» було підписано Грантову угоду. Її підписанти: Міністерство закордонних справ і торгівлі Угорщини, що виступає Органом управління, та Управління доріг Пряшівського самоврядного краю, що виступає Головним Партнером.
Будівництво мосту через річку Тиса та відкриття пунктів пропуску з Румунією стали одними з ключових питань двосторонньої зустрічі з румунською стороною, в якій взяли участь керівники Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Закарпатській області. У Чернівцях відбулася двостороння зустріч щодо співпраці та розвитку прикордонної інфраструктури з Румунією за участі посадовців: заступника Міністра розвитку громад та територій України Сергія Деркача, Державного секретаря Міністерства транспорту та інфраструктури Румунії Іонела Скріоштеяну, заступника Голови Державного агентства з відновлення та розвитку інфраструктури Романа Коменданта. Участь у ній взяли також голови Чернівецької та Закарпатської ОДА, а також керівники Служб відновлення у Чернівецькій, Закарпатській та Одеській областях.
Збільшення пропускної здатності всього західного кордону є обопільним інтересом як Євросоюзу, так і України. Розповідаємо про хід реконструкції самого пункту пропуску «Лужанка» та під’їзду до нього, які здійснюються за підтримки міжнародних партнерів. Закарпатська область має кордони з 4-ма країнами Євросоюзу і завдяки цьому займає особливе місце у налагодженні нової системи автомобільного сполучення всієї України з ЄС.
У рамках реалізації проекту “Підтримка ЄС України:посилення інтегрованого управління кордонами та шляхів солідарності” вітаємо на Закарпатті наших партнерів з Представництва Європейського Союзу та Міжнародної організації з міграції, а також Міжнародного центру розвитку міграційної політики.
24 грудня 2024 року Уряд України схвалив Стратегію, розроблену Міністерством розвитку громад та територій. Цей документ, який визначає ключові цілі та завдання у питанні розвитку прикордонної інфраструктури. З початком повномасштабного вторгнення сухопутний кордон є для України одним з ключових елементів економічної сталості. Закрите авіасполучення, руйнування портової інфраструктури спричинили значне навантаження на пункти пропуску, які до цього не були пристосовані. Для адаптації кордону до потреб транспортного та пасажирського потоків була розроблена Стратегія з детальним операційним планом розбудови прикордонної інфраструктури. Головні цілі: збільшення пропускної спроможності та розвитку інфраструктури, цифровізація процесу перетину кордону, запровадження спільного контролю з сусідніми країнами, розбудова мережі сервісних зон.
Про це сьогодні йшлося на робочій зустрічі в Державному агентстві автомобільних доріг України.
Президент України Петро Порошенко під час виступу на Раді регіонального розвитку Закарпатської області торкнувся теми ремонту доріг.
У четвер, 29 листопада, в сесійній залі Закарпатської ОДА відбулося розширене засідання Ради регіонального розвитку області, де керівник краю Геннадій Москаль озвучив ключові позиції перспективного плану розвитку Закарпаття на 2019-2021 роки.
– Це не просто фантазії, про які забудуть через кілька місяців, а реальні проекти, які вже реалізовуються на початковому етапі, – наголосив Геннадій Москаль. – Зокрема, ми маємо зосередити наші зусилля на втіленні інфраструктурних проектів, у галузях транскордонного співробітництва, захисту від природних катаклізмів, медицини, освіти, культури, спорту, туризму та інших.
Головними проектами у галузі інфраструктури беззаперечно є дороги, яких за останні три роки в області зроблено стільки, скільки не робилося з моменту здобуття Україною незалежності. Протягом наступних трьох років триватиме капітальний і середній поточний ремонт як на головних транспортних артеріях, так і на районних дорогах. Крім доріг є ще кілька надважливих проектів у галузі інфраструктури – завершення будівництва першого на Закарпатті сміттєпереробного заводу в с. Яноші на Берегівщині, відновлення повноцінної роботи Міжнародного аеропорту «Ужгород». Наразі на летовищі виконано понад 80% необхідних робіт, а перша черга сміттєпереробного заводу вже зроблена.
Щодо проектів у галузі транскордонного співробітництва, то тут увагу буде зосереджено на будівництві Берегівської об’їзної дороги, яка з’єднає угорський автобан М3 з трасою міжнародного значення «Чоп – Київ». Нова дорога з одночасним відкриттям пункту пропуску біля с. Дийда Берегівського району значно оптимізує автотранспортні потоки між Україною й країнами Євросоюзу. Крім того, наступного року очікується відкриття ще одного міжнародного пункту пропуску – «Велика Паладь – Нодьгодош» на українсько-угорському кордоні.
– Закликаю вас об’єднати наші зусилля й незалежно від партійної, релігійної чи етнічної приналежності діяти спільно заради розвитку Закарпаття! – наголосив на завершення засідання Ради регіонального розвитку області Геннадій Москаль.