Міністерство інфраструктури України, у взаємодії із фахівцями Служби автомобільних доріг у Закарпатті, представниками компаній перевізників та іншими фахівцями створили робочу групу «Відкритий кордон». Разом працюватимуть над оптимізацією та спрощенням роботи контрольно-пропускних пунктів. Увага буде сконцентрована на пропуску саме великовагового транспорту. Проєкт «Відкритий кордон» передбачає ліквідацію вузьких місць на західному кордоні та покращення логістики на напрямку Україна – ЄС.
Про це сьогодні йшлося на робочій зустрічі в Державному агентстві автомобільних доріг України.
Закарпатську ділянку автошляху Н-09 «Мукачево – Рахів – Богородчани – Івано-Франківськ – Рогатин – Бібрка – Львів» у межах Закарпатської не ремонтували поточним і середнім ремонтом кілька десятиліть. Стан дороги жахливий, що викликає обурення серед закарпатців. Днями уряд виділив на ремонти Н-09 перший транш у сумі 242 млн. грн.
Президент України Петро Порошенко під час виступу на Раді регіонального розвитку Закарпатської області торкнувся теми ремонту доріг.
Цьогоріч зима видалась сніжною. Однак дорожники кажуть, рух всіма автошляхами вдалось забезпечити. Служби працюють і зараз. Однак почало тепліти. Сніг сходить з доріг, а разом зі снігом і асфальт. Стан як місцевих, так і державних автошляхів залишає бажати кращого.
Геннадій Москаль дав інтерв’ю обласній телекомпанії «М-Студіо», в якому, зокрема, прокоментував стан автодоріг у зимовий період і початок ремонтних робіт цього року:
Днями в Києві керівник Служби автомобільних доріг Закарпатської області Михайло Попович звітував про роботу зроблену у поточному році та захищав плани з ремонтів і будівництва на 2019 рік. У поточному році виконання обсягів дорожніх робіт за рахунок усіх джерел фінансування очікується в обсязі 910 163,2 тис.грн. Капітально відремонтовано 22,7 км. доріг державного значення.
У четвер, 29 листопада, в сесійній залі Закарпатської ОДА відбулося розширене засідання Ради регіонального розвитку області, де керівник краю Геннадій Москаль озвучив ключові позиції перспективного плану розвитку Закарпаття на 2019-2021 роки.
– Це не просто фантазії, про які забудуть через кілька місяців, а реальні проекти, які вже реалізовуються на початковому етапі, – наголосив Геннадій Москаль. – Зокрема, ми маємо зосередити наші зусилля на втіленні інфраструктурних проектів, у галузях транскордонного співробітництва, захисту від природних катаклізмів, медицини, освіти, культури, спорту, туризму та інших.
Головними проектами у галузі інфраструктури беззаперечно є дороги, яких за останні три роки в області зроблено стільки, скільки не робилося з моменту здобуття Україною незалежності. Протягом наступних трьох років триватиме капітальний і середній поточний ремонт як на головних транспортних артеріях, так і на районних дорогах. Крім доріг є ще кілька надважливих проектів у галузі інфраструктури – завершення будівництва першого на Закарпатті сміттєпереробного заводу в с. Яноші на Берегівщині, відновлення повноцінної роботи Міжнародного аеропорту «Ужгород». Наразі на летовищі виконано понад 80% необхідних робіт, а перша черга сміттєпереробного заводу вже зроблена.
Щодо проектів у галузі транскордонного співробітництва, то тут увагу буде зосереджено на будівництві Берегівської об’їзної дороги, яка з’єднає угорський автобан М3 з трасою міжнародного значення «Чоп – Київ». Нова дорога з одночасним відкриттям пункту пропуску біля с. Дийда Берегівського району значно оптимізує автотранспортні потоки між Україною й країнами Євросоюзу. Крім того, наступного року очікується відкриття ще одного міжнародного пункту пропуску – «Велика Паладь – Нодьгодош» на українсько-угорському кордоні.
– Закликаю вас об’єднати наші зусилля й незалежно від партійної, релігійної чи етнічної приналежності діяти спільно заради розвитку Закарпаття! – наголосив на завершення засідання Ради регіонального розвитку області Геннадій Москаль.
За 2018 рік в нашому регіоні вдалося капітально та частково відремонтувати чимало автошляхів. Тільки із Дорожнього фонду Закарпаття отримало 218 мільйонів гривень на дороги місцевого значення та більше 430 мільйонів на дороги державного значення. Таким чином вдалося відремонтувати ділянки дороги М- 25, Чоп – Велика Добронь, М-23, Вилок – Велика Копаня, дві ділянки траси Київ – Чоп, неподалік Ужгорода та у Нижніх Воротах.